Fight for love, equality and respect

Anna: "Vad tråkiga ni är! Kan vi inte titta på nån rolig film, typ The Nightmare before Christmas eller Edward Scissorhands eller nåt?..."
Låtsaspappa: "Såna filmer är skitdåliga!"
Anna: "Men när jag tar över världen kommer ni bara få titta på såna filmer, så det är lika bra att ni börjar vänja er nu..."
Låtsaspappa: "Kan du förklara lite mer invecklat hur du tänker ta över världen? Typ politiskt och sånt..."
Anna: "Jag tänker ta över världen med min awesomeness."
Låtsaspappa: "Så kan du inte resonera, för att bli nåt måste du bli politiker, blah blah..."


... And on it goes. Det hela slutade med att låtsaspappa (xD) sa någonting om att jag är dum i huvudet för att mina drömmar är orealistiska. Men kallas det inte drömmar just för att de är orealistiska? Om en dröm är realistisk kallas det mål i livet, och jag säger just det, mål i livet.

Mina mål i livet är tydligen orealistiska också, om man får tro "låtsaspappa". Mitt mål är att bli känd, åka på turnéer över världen och sjunga inför en stor publik, men nejdå, om jag tänker så blir jag en soffpotatis som sitter hemma och lever på bidrag.

Men jag skiter i vad folk säger. Om jag vill bli känd, då ska jag fanimej kämpa för att nå mitt mål. Det är precis vad jag tänker göra. Jag tänker satsa på sången och spelandet, och jag ska ta varje chans jag får. Det här är vad jag verkligen vill, och jag tänker inte ge upp förrän jag har gjort allt som står i min makt, och lyckats.


Så om någon säger åt er att ni inte kan lyckas med era mål, lyssna inte på dem. Om det är något ni vill ha så ska ni kämpa för att få det, och ge aldrig upp, aldrig!


Detta säger jag även till mina nära och kära. Kämpa på, ge aldrig upp! Om ni ger upp får ni smisk :C



Haha, aja, hare bra! :)



Här har ni en person som kämpat hårt, och som är en av mina absolut största förebilder sedan 12-års ålder.
Den största av de största, den bästa av de bästa. <3

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Inget offer här inte. Kämpa, så lovar jag att jag står LÄNGST fram på alla konserter och att jag kommer bli ditt största fan :]

2009-12-29 @ 21:22:38
Postat av: ELIN!

håller med mig. Skit i folk tycker, om dom vill sitta hemma i hela sitt liv får dom göra det. Men vi ska iaf kämpa :D<3

2009-12-31 @ 00:08:01
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: ELIN!

håller med dig* hahaha

2009-12-31 @ 00:08:25
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: martina

om du lovar mig att du blir precis lika känd som Michael Jackson så lovar jag, absolut lovar att köpa precis alla singlar och album och skivor och filmer och you name it, som du gjort! Jag skulle aldrig glömma att gå på en ända konsert som du gör!!!! och när jag blir "känd" så ska jag gå ut i media och berätta att denne kända anna har varit min klasskompis och en av mina närmaste vänner, och att vi haft helt underbara stunder tillsammans!<3333

fight, fight and fight harder! :)<3

2010-01-21 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0