Alice's theme

JAG ÄLSKAR DANNY ELFMAN!

Hähä, spontanrus sådär (a)
Men Danny Elfman är fantastisk, hans musik är så magisk.
För er som inte vet vem han är: Han är en amerikansk filmmusiker som har komponerat musiken till bl.a. The Nightmare before Christmas, Batman, Kalle & Chokladfabriken och Alice i Underlandet, men hans mest kända musikstycke måste nog vara themesongen till The Simpsons.

Jag upptäckte hans musik när jag såg Kalle & Chokladfabriken år 2005, men det var först för kanske ett eller två år sen som jag verkligen fick upp ögonen (öronen) för hans musik och insåg på riktigt hur bra hans musik är.
Jag vet inte vad det är som gör att jag älskar den. Den är liksom stark, dramatisk och... magisk, haha.
Nejmen, ni som uppskattar musik på samma sätt som jag gör, lyssna noga på ett av Dannys musikstycken så förstår ni nog också varför jag gillar honom så mycket ^^,

Aja, då var mitt spontanrus över, nu ska jag återgå till att ha tråkigt.


Hare bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0